Veel gestelde vragen

Kijk dan eerst hieronder bij de veel gestelde vragen.  Kijk goed of je vraag hier tussen staat. Het is de snelste manier om het antwoord op je vraag te vinden. Neem  gerust contact met ons op via chat-suport, e-mail of telefoon als je vraag er niet tussen staat.

Veel gestelde vragen

  • Vanaf wanneer is het mogelijk om te bestellen?

    Zodra onze collectie op de website staat is het mogelijk om je bestelling te plaatsen. Onze collectie staat doorgaans medio augustus op de website en is vanaf dan te bestellen. Houdt u er wel rekening mee dat de meeste kerstpakketten leverbaar zijn vanaf eind november.

  • Wat is de minimale afname hoeveelheid voor kerstpakketten?

    U kunt vanaf 10 pakketten online bestellen.

  • Plaats ik bij het bestellen van pakketten, direct een order?

    Nee. De bestelling komt bij ons binnen en wordt gecontroleerd op beschikbaarheid. Zonder tegenbericht vanuit onze kant wordt de bestelling automatisch omgezet naar een definitieve order.

  • Is mijn aanvraag in goede orde ontvangen?

    Na het indienen van uw aanvraag ontvangt u van ons een bevestigingsmail. Hierin staat dat de aanvraag in goede orde is ontvangen.

  • Wat is de uiterste besteldatum voor kerstpakketten?

    Hoewel wij geen officiële deadline hanteren raden wij u aan om uw bestelling zo spoedig mogelijk aan ons door te geven. De uiterste besteldatum is afhankelijk van de voorraad. Dichtbij de kerstdagen wordt het moeilijk om nog (grote) bestellingen aan te nemen.

  • Zijn alle kerstpakketten op voorraad?

    In principe zijn de kerstpakketten op voorraad, tenzij er 'uitverkocht' bij staat. Naarmate het seizoen vordert en de voorraad afneemt kan het voorkomen dat er niet voldoende voorraad is om aan uw aanvraag te voldoen. Daarom adviseren wij vroeg in het seizoen te bestellen.

  • Kan ik als consument ook bij Kerst & Kado bestellen?

    Ja, ook consumenten kunnen bestellen in onze webshop. Wij beslissen dan in overleg met u de bezorgmethode (pakketdienst of pallettransport) omdat het hierbij vaak om minder grote aantallen gaat.

  • Kan ik het tijdstip van levering zelf kiezen?

    Het is niet mogelijk om een tijdstip van levering te kiezen. Wel kunt u zelf de gewenste leverdatum aangeven.

  • Wordt mijn bestelling gegarandeerd op de door mij aangegeven dag geleverd?

    Wij werken samen met eersteklas transporteurs in Nederland. Zij geven een levergarantie op de afgesproken datum van meer dan 95%. Transport blijft echter mensenwerk. Levering is veelal sterk afhankelijk van weer en verkeer. De door u aangegeven gewenste leverdatum kan daarom nooit als “fatale datum” worden aangehouden. Wij adviseren daarom de kerstpakketten minimaal 1 dag eerder te laten komen dan u ze wilt uitreiken. Mocht uw zending door overmacht niet op de aangegeven datum geleverd kunnen worden dan wordt deze uiteraard op een andere dag opnieuw aangeboden.

  • Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?

    Wij leveren tussen 08.00 en 18.00 uur. Wij leveren enkel op de begane grond (moet bereikbaar zijn met een palletwagen). Het is niet mogelijk om de tijd van de levering af te spreken omdat de vervoerder zijn eigen planning maakt. Zorg er daarom voor dat er altijd iemand tussen 08:00 uur en 18:00 uur aanwezig is om de pakketten in ontvangst te nemen. Als onze chauffeur op een later tijdstip terug moet komen zijn hier kosten aan verbonden zitten.

  • Bezorgt Kerst & Kado ook op huisadressen?

    Naast bulktransport is het bij ons ook mogelijk om losse kerstpakketten te laten bezorgen bij uw medewerker of zakenrelatie aan huis. Hiervoor hanteren wij een tarief van € 7,50 excl. BTW per pakket.

  • Kan een bestelling ook op meerdere vestigingen geleverd worden?

    Het is mogelijk om kerstpakketten te laten bezorgen op meerdere locaties of vestigingen binnen Nederland. Indien u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken verzoeken wij u om dit nader met ons af stemmen.

  • Wanneer dient een bestelling betaald te worden?

    In de winkelwagen kunt u kiezen voor verschillende betaalmethoden. Afrekenen gebeurt online en is mogelijk op verschillende manieren. Zo kunt u bij ons betalen met Ideal, PayPal, of via een overboeking. Wanneer deze overboeking bij ons binnen is, zorgen wij ervoor dat uw bestelling wordt verwerkt

  • Zijn de prijzen in de webshop inclusief of exclusief btw?

    In de webshop staan de prijzen zowel exclusief als inclusief BTW vermeld.

  • Waar kan ik als consument terecht met een klacht?

    Ondanks alle inspanningen die wij verrichten om onze leveringen en diensten zo goed mogelijk uit te voeren kan er door mensenwerk, transport of gewoon pure pech met een artikel wel eens iets fout gaan. Dit willen wij zo spoedig mogelijk voor u oplossen. Wij adviseren u daarom telefonisch contact met ons op te nemen via 085-7441653 of een e-mail sturen naar info@kerstenkado.nl. Vermeld bij uw klacht altijd het ordernummer en de precieze beschrijving van de klacht. Wij zullen er vervolgens alles aan doen om de klacht naar tevredenheid te behandelen. Wij beantwoorden iedere binnengekomen e-mail binnen maximaal 2 werkdagen.

  • Waar kan ik als bedrijf terecht met een klacht?

    Ondanks alle inspanningen die wij verrichten om onze leveringen en diensten zo goed mogelijk uit te voeren kan er door mensenwerk, transport of gewoon pure pech met een artikel wel eens iets fout gaan. Dit willen wij zo spoedig mogelijk voor u oplossen. Wij adviseren u daarom telefonisch contact met ons op te nemen via 085-7441653 of een e-mail sturen naar info@kerstenkado.nl. Vermeld bij uw klacht altijd het ordernummer en de precieze beschrijving van de klacht. Wij zullen er vervolgens alles aan doen om de klacht naar tevredenheid te behandelen. Wij beantwoorden iedere binnengekomen e-mail zo spoedig mogelijk.

  • Ontevreden of is er iets fout gegaan?

    Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets fout is gegaan of dat u ontevreden bent over uw product. Wanneer dat het geval is kunt u het retourneren. Alle producten worden retour genomen binnen een zichttermijn van 14 dagen. Dat betekent dat u vanaf het moment van bestellen 14 dagen hebt om het product retour te sturen. Wij vragen u contact met ons op te nemen via info@kerstenkado.nl voordat u producten retour stuurt. Wij verzoeken u hierbij het ordernummer te vermelden en de reden van retour. Hierna sturen wij u een retouradres toe. De kosten voor het retourneren worden niet door ons vergoed.

  • Kom ik in aanmerking voor herroepingsrecht?

    Het herroepingsrecht stelt consumenten in staat om, volgens de wet Koop op afstand, een product welke via internet wordt afgenomen binnen 14 werkdagen kosteloos te annuleren. Het herroepingsrecht is in de volgende gevallen niet geldig:
    • Gepersonaliseerde of op maat gemaakte artikelen.
    • Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid
    hebben.
    • Verzegelde producten die om redenen van
    gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te
    worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is
    verbroken.
    • Producten die na levering door hun aard onherroepelijk
    vermengd zijn met andere producten.
    • Zakelijke klanten zijn te allen tijde uitgesloten van het
    herroepingsrecht.

  • Wat zijn de BTW tarieven op kerstpakketten?

    Afhankelijk van de samenstelling is een kerstpakket belast met zowel 6% als 21% BTW. Non-food artikelen zijn belast met 21% en food artikelen zijn belast met 6% BTW.

  • Is het ook mogelijk om een kerstkaart/kerstwens in het kerstpakket te verpakken?

    Wanneer u uw kerstwens tijdig aanlevert is het mogelijk om deze in het pakket te verwerken. Hier komen per kaart handelingskosten bij. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

  • Hoe worden de kerstpakketten verpakt?

    De kerstpakketten worden per stuk verpakt in een geschikte doos en met opvulmateriaal dat ervoor zorgt dat de artikelen onbeschadigd worden geleverd.